BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, 13 November 2011

KENANGAN MEJADI MAK...

asal kna wat assngment ja,,aq kna jd mak..muka aq ny nmpak mcm mak kew???ish3,,cian kat aq..tp kwn2 aq kta lau aq beletiaq mcm mak...betol kah???hahaha...bqu2 ny..bkn bru sngat la..sbln lps ktaowng kna wat video bi tok assngment ktaowg...group aq dpt tjuk "LOVE OUR PARENT"...mang aq kna jd mak sngguh la..huhuhu..mlu kot..time nk wat video tu aq kna mekap mcm owg tua,pkai bju mcm owg tua..time shottng kat luaq mang mlu glew...smua owg usya n gelak kat aq..aiyooooo...apa la nsbku..tp aq wat bodo jew cz nk siapkan jgk video ny..akhrnya siap jgk...aq ingt pas tu ok la.
ttba....
blaku lg 1 kjadian yg mmalukan lg...aiyaaakkk...time nk show kat klas group aq ny kelam kabut skit..cz time video xburn lg lm CD..nsb la gliran kmy lmbat lg..pastu bla dh siap burn...tslap plak burn video yg xedit la...aiyoo...dh la bnyak scene xjd..suara plak xdngaq..pa lg...smua bdk klas aq glak ar...group aq smua dh mlu...wat muka tebai ja la...hahah...kngan yg aq xleh lpa kan...


bersama ank2 aq...hahaha
bersama ank2 aq lg..

pew mcm???ssuai x aq jd mak???huhuhu

eerrr???spa ny...geng aq yg trut bsama mjyakan video ny yg terpaksa jd ayah...hahaha

Thursday, 10 November 2011

KESEMPURNAAN

KITA TAK PERLU MENCARI SESEORANG YANG SEMPURNA DALAM HIDUP KITA. KADANGKALA, KESEMPURNAAN ITU MENYAKITKAN...

TETAPI..

CUKUPLAH SESEORANG YANG MAMPU MEMBUATKAN HIDUP KITA SEMPURNA DENGAN KEHADIRANNYA :)



muhasabah cinta

APA YANG ANDA TAK TAHU TENTANG SEORANG AYAH

Mungkin ibu lebih kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tapi tahukah kita, sebenarnya ayahlah yang mengingatkan ibu untuk menelefon kita?

Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tapi tahukah kita bahawa sebaik saja ayah pulang bekerja dengan wajah yang letih ayahlah selalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian

Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jangan minum ais!".Tapi tahukah kamu bahawa ayah sangat risau.??

Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dengan tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bahawa ayah hanya ingin menjaga kita? Kerana bagi ayah, kita adalah sesuatu yang sangat berharga.

Saat kita sudah di percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melanggar kepercayaannya...Maka ayah lah yang setia menunggu kita di ruang tamu dengan rasa sangat risau..

Setelah kita dewasa,ayah telah menghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..
Di saat kita memerlukan ini-itu, untuk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dengan bangga..

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayah pun tersenyum bahagia..

Apa kita tahu,bahawa ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?

Ayah menangis kerana ayah sangat bahagia..Dan dia pun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..

Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita bersama cucu-cucunya yg sesekali dtg untuk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yang tak lagi kuat untuk menjaga kita..


#saya sayang ayah saya

hangout bsama roomateku...

umm sbenarnya ktaowng ny bkn kaki jln pown...bla da dwit ja kuaq tu pown xbeli pa..wat window shopping ja...vian kami an..lgpown kami ny sip dwit skit..almaklumlah skurunk kan bjet kureng..huhuhu...lgpown cian mak ngan ayah kami nk bg dwit kat kami..dlm 2bln skali kmi kuaq la..owg kta kuaq tngok dnia sma..xmau la jd mcm"katak dbawah tmpurung an"huhuhu...aq bsyukur dpt roomate yg pndai jga diri,yg pndai bjmat..n yg pling aq ska kmi ska btegur satu sma laen lau da yg wat smothing yg slah..syg depa..


bsama kengkwn di UNIKL..


#bdk2 fisio mang skA bgmbar...huuhu..bla xdew kjew bgmbar la kjew ktaowg

bramai2 bgmbaq kat gim...huhuhu

#bersama roomate aq yg aq syg..

Wednesday, 9 November 2011

kerinduan kepada 2 insan yg aq syg..

aq rindu sngt kat 2owng insn ny..rndu sngt2 kat diowg..diowg tu pak menakan aq(pak sedara)..diowng rpat sngat ngan aq,,,bla diowng dh bkerja mla la tmbul ksnyian dlm dri ny..ummm dlu time diowg blom bkerja diowng sllu bwk aq g jln2...skurunk dh xdew dh owg nk bwk aq p jln2..nk tngok x pic diowg,,,meh aq tnjuk:)


ny pak tam aq...dya ny kjew jd polis...yg ny la yg sllu bwk aq p jln2..dsbbkn aq xdk abg..p.tam aq ny aq dh anggp mcm abg kndung aq sndiri dh...wlaupown pda hkikatny dya just p.mnakan aq jew...syg dya...

yg ny plak p.cik aq..wlaupown aq jrng jumpa nga dya...but aq rndu kat dya..dya tentera..dya ny lau bab kcau owg bg kat dya..huhuhu

MISS THEM SO MUCH<3<3

Kebahagiaan dan juga cinta

Carilah seseorang yang boleh membuatkan kamu tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram.

Kemudian akan tiba satu ketika didalam kehidupan manusia, apabila kamu teramat rindukan seseorang sehingga kamu ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar.

Di saat itu,mimpilah apa yang kamu inginkan, pergilah ke mana-mana yg kamu ingin tuju dan jadilah apa yg kamu inginkan kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin kamu lakukan.

Semoga kamu memiliki kebahagiaan yg cukup untuk membuatkan diri kamu menarik, percubaan yg cukup utk membuatkan kamu kuat, kesedihan yg cukup utk memastikan kamu adalah seorang insan berguna, dan harapan yg cukup utk membuatkan kamu bahagia.

Tapi anda mesti ingat,Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yg terbaik. Mereka hanya membuat yg terbaik dalam kehidupan yg akan datang dalam hidup mereka.

Tapi,yang paling penting, Kebahagiaan terletak kepada mereka yg menangis, mereka yg terluka, mereka yang telah mencari dan mereka yg telah mencuba. Hanya mereka yg memahami apa itu erti KEBAHAGIAAN akan memperoleh ape yg di hajati.


Sama juga seperti CINTA.! CINTA x dapat dilihat, tapi CINTA dpt dirasa..Manakala ILMU dpt di timba dan akan di bawa hingga ke akhirnya..


Apa yg pasti, "CINTA itu ILUSI, ILMU itu Abadi"...

Tuesday, 8 November 2011

ragam adk-bradik time raya haji..

salam...lma xupdate blog aq..huhuhu...almaklumlah sbuk nk final exam ktakn..kali ny aq nk kongsi gmbar2 aq n adk2 aq time rya aqitu...nk tngok x???huhuhu...ktaowng mnag ska bgmbar..bak kta YUNA "setiap gmbar ada lgu"...huhuhu..




haaa...ny la gambaq webcam aq n adk aq...sbnarnya bnyak tp aq ltk skt ja...lau nk tngok lg..tngok ja kat fb aq...
*la ny kta tngok plak gmbaq yg aq tngkap gna handpon...



qasanya dh la kot...t apload bnyak2 owg xska plak...huhuhu almaklumlah ktewkan xcntk...huhuhu:)

Monday, 31 October 2011

TenTang dirikU

aqUw x rsA aqUw Cntk..
aquw x rsA aqUw baik..
aqUw x rsA aqUw crdik..
tApi..
aquw rsA dya ciptakn aqUw ckUp cntK..
aqUw rsa dya ciptakan aqUw ckUp baik..
aqUw rsA dyA bEri aqUw akAl utk usAha jd cErdik..
aqUw sngAt bsyukUr atAs sgAla kUrniAanya...
TERIMA KASIh ALLAH..


JIKA

Jika aku jatuh Hati,

Izinkan lah aku menyentuh hati seseorang yang ikhlas menyintaiku,
Agar aku tidak jatuh ke dalam jurang cinta Nafsu...

Jika aku jatuh Cinta,
Cintakan lah aku pada seseorang yang melabuhkan Cinta yang sejujur2nya,
Sesungguh nya Cinta itu bernilai dan bermakna buat diriku...

Jika aku merindui seseorang,
Rindukan lah aku pada seseorang yang benar2 ikhlas merinduiku...

Tapi..

Jika Cinta itu benar2 bukan milikku,
Aku harus akuinya kerna Cinta dan Kasih Sayang manusia,
Hanya SETITIS jika di bandingkan dengan selautan Cinta & Kasih Sayang ALLAH...

Sekiranya aku kehilangan yang SETITIS itu,
Ia tidak akan menjejaskan kehidupan ku,
Selagi yang SELAUTAN itu masih aku miliki...

iNielaH aqUw"Siti alawiEyAh"





#haaa...nila bbrapa gmbaq aq yg xbrapa cmel yg aq nk kngsi...sja la gtal2 nk upload cz nk bg kownag smua knal nga aq..seo la.. aq xcntk mcm korang...dh la xcntk,xperfect plak tu(wat ayat sdh ttba)huhuhu...btw ni la aq..baek@bruk ny la aq..

GenG "gurlZ ovEr beEtlE"


ny pic ktaowg..sweet x???huhuhu...lau xsweet pown kata ja la sweet (angguk cpat)huhuhu

Saturday, 29 October 2011

aquw la siti alawiyah

haiii...aqu bqu blajaq wat blog ny...huhuhu...(nmpak sngat ktingaln)huhu..aquw bqu 18 taon,,16.2 ny bquw nk msok 19 taon..aquw ny study ag...aquw study dkat universiti kuala lumpur...satu2nya universiti yg trma aquw blajaq kat c2...aq da 4 owg kwn yg aq syg glew...nma geng ktaowg "GURLZ OVER BEETLES"..
sweet an nma geng ktaowg #poyo glew#...huhuhu